Dag 17 Van Page naar Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Dag 17 Van Page naar Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 17 Van Page naar Sedona

Door: M

06 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Sedona

We nemen afscheid van Page, we gaan in drie dagen naar San Diego rijden, vandaag het eerste deel tot Sedona.
De route is weer heel afwisselend, het eerste deel vrij dor, bergachtig met een grote kloof rechts van ons, waar vermoedelijk de Colorado rivier doorheen stroomt. Het hele gebied is Navajo Indian Reservation (volgens mij al vanaf dat we Monument Valley inreden). Het ziet er allemaal, behalve de natuur dan, armmoedig uit. We zien veel, al dan niet bemande, kraampjes met native products (met name sieraden, droomvangers en kleden).
Boven Flagstaff verandert de natuur: we stijgen en rijden langs de San Francisco Mountain met de Humphreys peak als hoogste punt van Arizona (12633 meter).
Na Flagstaff wordt het bosachtig, we nemen de ALT 89 en slingeren een eind door het bos naar beneden. Daar wordt het weer meer rotsachtig en warmer.
M had iets gelezen over Slide Rock SP, iets met water en mooie natuur; we besluiten daar naar toe te gaan. Daar aangekomen is het meer een natuurlijk waterpretpark voor kinderen. Buiten het seizoen is het hier denk ik prachtig, maar nu zo ontzettend druk! Je kunt je hier met de stroom van de kreek mee laten glijden over stenen naar beneden, een soort natuurlijke glijbaan zeg maar. Maar na de ervaringen met M's blessure in Monument Valley wagen we ons hier maar niet aan. De rotsen zijn hier prachtig donkerrood. Iets verderop springen kinderen van een flinke hoogte naar beneden het diepere gedeelte van de kreek in.
Moe en warm zoeken we een plekje  en koelen onze voeten in het water. We kijken een tijd rond, komen tot de conclusie dat dit het niet is en besluiten naar boven te wandelen; hier is een korte trail met diverse speciale bomen (althans er staan naamkaartjes bij), 1 heeft een speciale bast, de Alligator Juniper tree. Met een bast die lijkt op een krokodillenhuid, heel apart. We eten nog een ijsje, hebben we wel verdiend vinden we en gaan richting het hotel. Het park is een tegenvaller en snappen ook niet goed dat dit een State Park is.
Ons hotel ligt iets ten zuiden van Sedona, met uitzicht op flinke rode rotsformaties met mooie namen als Bell Rock en Courthouse Rock.
Morgen wilden we eigenlijk naar Red Rock SP, maar als we naar de foto's kijken zien we voornamelijk foto's van de rotsformaties bij ons hotel. M gaat zich er in verdiepen: rondom de Bell en Courthouse Rock zijn verschillende wandelroutes, dat gaan we morgenvroeg doen!
We eten bij de Italiaan aan de overkant van de weg, we bestellen alletwee een grote pizza zodat de lunch van morgen ook geregeld is. De pizza's zijn echter zo groot dat we niet eens de helft op krijgen! Heerlijk Amerikaans.
Na het eten gaan we nog even zwemmen bij ons hotel, heerlijk!