Dag 2 Denver - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Dag 2 Denver - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 2 Denver

Door: M

20 Juli 2018 | Verenigde Staten, Denver

We zijn behoorlijk fit vanmorgen, ondanks dat we een beetje onrustig geslapen hebben.
Al snel hebben we het over onze plannen vandaag, alleen boodschappen halen en relaxen lijkt een beetje saai. Naar het centrum? Mmm moeten nog wennen aan de auto, openbaar vervoer is vrij prijzig en het wordt ongeveer 37 graden (voelt als 40+ stond op internet), dus naar het centrum van Denver is niet echt aantrekkelijk. We kijken op Google maps en zien vlak naast ons een groot natuurgebied: Rocky Mountain Arsenal , national wildlife refuge. Nu het nog redelijk qua temperatuur is, gaan we daar naar toe. Boodschappen in een koele winkel kan ook ergens in de middag.
Hoewel we er weinig van verwachten is dit toch een heel leuk park (gratis). Er is een bezoekerscentrum waar verteld wordt over de geschiedenis van dit gebied (hier was vroeger een groot chemisch concern waar o.a. napalm gemaakt werd) en over het wildlife gebied van nu.
We zien onnoemelijk veel prairie honden, die een soort van mollenlandschap hebben gemaakt van dit gebied, maar we zien ook herten, pelikanen en bovenal een prachtige kudde bizons! De bizons waren eerst verscholen in een dun bos, maar langzamerhand trok de hele kudde naar rechts en uiteindelijk kwamen ze door het veld en staken voor onze neus de weg over. Zo ontzettend mooi om te zien, er waren ook veel jongen bij trouwens, en op het einde kwamen een paar laatkomers nog achter de kudde aan aan het rennen. We hebben genoten, gefilmd en foto’s gemaakt. Wat een verrassing!
Daarna een Wallmart gezocht en boodschappen gedaan voor de komende dagen.
Weer in het hotel hebben we gegeten en zijn vervolgens het zwembad ingedoken, helaas wel een binnenbad, maar met een balkon en jacuzzi. Het avondeten hebben we gehad bij een naast gelegen hotel, smaakte erg goed moet ik zeggen!
We verheugen ons op morgen, na ruim 7 maanden zien we M en A weer. Rond 10 uur arriveren zij hierop het vliegveld. De komende dagen reizen we met ons vieren verder.

• 20 Juli 2018 - 07:30

Christiena :

Wat leuk!Een hele kudde bizons! Dat begint al goed.

• 20 Juli 2018 - 09:46

P&J:

Indrukwekkend hè die bizons, erg leuk dat er ook jongen bij waren! Heerlijk de hereniging met de M&A, doe ze de groetjes van ons. En geniet, geniet, geniet van het bij elkaar zijn, zó heerlijk!