Dag 1 Naar Denver - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Dag 1 Naar Denver - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 1 Naar Denver

Door: M

Blijf op de hoogte en volg

19 Juli 2018 | Verenigde Staten, Denver

Eindelijk is het zover: we gaan vertrekken. De voorbereidingen waren natuurlijk al maanden bezig, het plannen van de reis, een toetsenbord bij mijn tablet, allerlei nieuwe kabeltjes en, maar daar over meer, wat nieuwe kleren.

De reis begon relaxed, 's morgens op bed wist B al te vertellen dat de eerste vlucht een uur vertraging had. We hadden 3 uur om over te stappen dus geen probleem en we starten rustig. Op Schiphol gaan we door de security, schoenen uit, en daar gaan we door de scan. Bij mij verschijnen er allerlei rode lampjes op de scan. Beugelbh en metalen dopjes aan mijn speciaal voor de reis aangeschafte broek denk ik nog. Maar nee, de mooie zilver kleurige strepen op de zijkanten van mijn broek blijken een reactie te geven. Gelukkig mocht ik na het fouilleren weer verder. We eten we een broodje, kopen een leesboek, traditie ondertussen en zoeken de gate.


We vliegen met Delta en dat beviel prima deze keer: de eerste twee uur werden we volgepropt met eten en drinken, daarna werd het rustiger en konden we films kijken, gamen en lezen in onze nieuwe boeken.
De reis verloopt voorspoedig en we vangen nog een glimp op van een besneeuwd Groenland.

In Minneapolis stappen we over. Dubbele paspoort en vingerafdrukken check, eerst door de computer en dan nog door een beveiliger. Het schiet niet erg op. We halen de koffers op en leveren ze direct weer in. Dan weer door de security, nog meer alarmbellen bij mij. Een mevrouw ratelt een heel verhaal af en ik vraag of ze het even wil herhalen: ik kan hier op het vliegveld gefouilleerd worden of in een kamertje apart. Kamertje apart?Ja dag! denk ik, ik zie me daar al een uur alleen zitten en mijn vlucht missen. Dan hier maar: ik word aan alle kanten bevoeld em mopper over mijn nieuwe aanschaf: een zo lekker comfortabele broek van een soort elastische joggingstof, heerlijk voor een lange reis, alleen mijn mooie bling bling strepen aan de zijkant ,..... Tijdens onze rondreis maar kijken of ik een andere lekkere broek kan vinden.
We hebben nog tijd om een pizzapunt te kopen en gaan weer het volgend vliegtuig in. Ik dommel iedere keer in, bij ons is het al nacht en hier blijft de zon maar schijnen.

We landen in Denver, een mega vliegveld, en rijden met een soort metro naar de bagage pick up. Onze bagage ligt al op de band. We lopen naar buiten en zien het busje van Hertz al staan. Dat gaat allemaal soepel!
B zijn naam staat op een bord met het nummer van de parkeerplaats. Daar staat een mooie Landrover, alleen onze koffers passen er niet in. Naar de balie, geen probleem er staat nog een prachtige Mercedes, koffers passen net, maar wat doen we met de rest van de bagage? en de bagage van M en A die een week met ons meereizen?? Weer terug naar de balie: met een bijbetaling krijgen we een Chevrolet Tahoe, een megabak. B moet even zoeken hoe we hem aan het rijden krijgen. Maar het lukt en we rijden naar ons eerste hotel 10 minuten vanaf het vliegveld.

We blijven tot half 11 op. Ondertussen is het in Nederland half7. We slapen onrustig, even wennen aan de nieuwe tijdzoner. Maakt niets uit, we zijn er en dag 2 gaan we gebruiken om weer bij te komen en ons klaar te maken voor de trip!

  • 19 Juli 2018 - 13:38

    Kim :

    Veel plezier, fijne vakantie!!
    Ik ga weer mee genieten

  • 19 Juli 2018 - 15:12

    Will:

    goede reis verder en veel plezier
    w+j

  • 19 Juli 2018 - 15:29

    Parascha:

    Let the fun begin. Happy travels.

  • 19 Juli 2018 - 19:11

    P&J:

    Vooral gaan genieten, van M&A en al het moois wat op jullie reispad komt :-)

  • 19 Juli 2018 - 19:49

    Christiena :

    Veel plezier!

  • 20 Juli 2018 - 06:42

    Mariken:

    Veel plezier en geniet ze xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 102093

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2022 - 19 Augustus 2022

Rondreis Duitsland Karinthie

27 Juli 2021 - 13 Augustus 2021

Duitsland Oostenrijk Italië

28 Juli 2020 - 03 Augustus 2020

Sachsen, Duitsland

17 Juli 2019 - 12 Augustus 2019

Noord-Amerika & Canada

18 Juli 2018 - 09 Augustus 2018

Rondreis Noord Amerika 3

24 Juli 2017 - 21 Augustus 2017

Rondreis Noord Amerika

11 Augustus 2016 - 29 Augustus 2016

Oost Kreta

04 Augustus 2015 - 22 Augustus 2015

Thessaloniki, Meteora, Chalkidiki en Thassos

18 Juli 2014 - 06 Augustus 2014

Zakynthos en noord Peleponnessos

19 Juli 2013 - 06 Augustus 2013

Athene en Peloponnesos

08 September 2012 - 27 September 2012

Rondreis Amerika

Landen bezocht: