Dag 27 - Reisverslag uit Clairemont, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Dag 27 - Reisverslag uit Clairemont, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 27

Door: B

19 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Clairemont

Onze laatste volledige dag in de States. Tijdens het ontbijt bespreken we wat we gaan doen. We besluiten om naar Coronado te gaan en vandaar uit met een bootje naar de Midway 41, een oud vliegdekschip van de Amerikaanse Marine. Maar eerst gaan we boodschappen doen voor het avondeten, want we zijn het uit eten gaan wel een beetje moe na 4 weken. Bovendien staat A zijn internationaal beroemde pasta op het menu, dus dat willen we niet missen.
Vervolgens vertrekken we in onze Pathfinder richting Coronado. Dit eiland ligt direct aan San Diego en is verbonden met het vaste land door een enorm hoge brug. Ik krijg bijna hoogtevrees als we erover heen rijden, maar het uitzicht over downtown SD is geweldig. In de verte zien we het schip al liggen. We parkeren onze auto ergens vlak bij de pier vanwaar de boottocht start. Eenmaal op het water genieten we van het uitstekende weer en mooie uitzichten over de baai.
Eenmaal aangekomen is het een korte eindje lopen naar de Midway. We krijgen als tip om direct aan te sluiten bij de wachtrij voor de guided tour door de vliegtuig controlekamer, de kaartenkamer en tenslotte de brug, omdat deze tour al vrij snel sluit. Wat ons opvalt is dat deze ruimten uitermate klein zijn, zeker voor zo’n enorm schip. Daarna struinen we het hele vliegdek af dat overigens vol staat met oude vliegtuigen. Tenslotte gaan we benedendeks en bezoeken de ziekenboeg, de tandartsruimten en eindigen uiteindelijk in de machinekamer. Het is inmiddels vijf uur geworden en dat betekent dat we het schip moeten verlaten. Ondanks dat we er twee uur hebben rondgelopen hebben we nog maar een beperkt deel gezien. Morgen kunnen we terugkomen op hetzelfde ticket, maar helaas is dat onze reisdag terug naar Nederland.
We gaan terug met de Uber taxi naar onze auto. Daar maken we kennis met vrienden van M en A. Uiteindelijk rijden we terug naar huis en genieten van A zijn pasta (echt lekker!). Na nog een spelletje Ticket to Ride, wat wonderwel door mij wordt gewonnen, zoeken we ons bed op. Morgen vertrekken we weer naar ons kikkerlandje.

See you!

• 21 Augustus 2017 - 04:10

Nettie:

Je schrijft leuk B groetjes aan ieder en goede terugreis ook van Rob

• 21 Augustus 2017 - 07:46

Jacqueline:

See you soon! Save journey!

• 21 Augustus 2017 - 16:38

Judith:

Goeie vlucht, veilig thuis en wat hebben jullie veel te verwerken! Als jullie weer een beetje in de running zijn willen we graag een keer afspreken om samen de foto's te bekijken en jullie belevingen te horen!
    See you soon !!!!!!!