Dag 24: Pismo Beach naar San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Dag 24: Pismo Beach naar San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 24: Pismo Beach naar San Diego

Door: B

16 Augustus 2017 | Verenigde Staten, San Diego

Het zit er bijna op. Vandaag reizen we terug naar San Diego om nog een paar dagen bij M en A te verblijven. Na wederom een karig ontbijt met alleen zoetigheid, maar gelukkig deze keer wel thee, vangen we de reis aan.
M heeft een route uitgezet in de Garmin langs de kust, dus wie weet.....
We rijden nog even door Pismo Beach want daar hadden we nog maar weinig van gezien door alle commotie van gisteren.
Na ongeveer 50 mijl stuurt de Garmin ons van de Highway 101 af. Na enkele discussie blijken we alsnog op de verkeerde route te zitten en pakken we het binnenland in plaats van de kuststrook. Maar de weg is prima, de omgeving ziet er goed uit, we besluiten om door te rijden.
Op een gegeven moment zien we een vista point bij Cachuma Lake maar ik reageer te laat om de afslag nog te kunnen halen, dus we rijden door. Ongeveer 1 mijl later is er weer een mogelijkheid om het meer te bekijken maar dit blijkt een afgesloten camping te zijn. Iets wat we nooit doen, doen we nu wel: we besluiten terug te rijden naar het eerdere vista point. Het meer blijkt een stuwmmeer te zijn en is niet zo heel interessant. We besluiten daarom verder te rijden, totdat er een pickup met een enorme dichte trailer de parking oprijdt. Het trekt onze aandacht omdat de radio ontzettend hard aanstaat. Maar even later wordt onze aandacht wederom getrokken als de laadklep van de trailer opengaat. In de trailer staan twee sportwagens van onbekend makelarij, maar met een waarde van ongeveer 2 miljoen dollar per stuk. We vergapen ons werkelijk aan deze auto's en komen met de chauffeur in gesprek. Blijf nog 5 tot 10 minuten wachten zegt hij ons, dan ga je wat meemaken. We besluiten te blijven en nog geen minuut later horen we brullende motorgeliuiden en zien al snel een zestal Koenigsegg sportwagens de parking op komen rijden begeleidt door wat andere auto's waaronder een ferrari en een hele mooie chevrolet camaro.
Een aantal van deze wagens moeten ingeladen worden in de trailer om naar Monterey gebracht te worden. We kijken wederom onze ogen uit, zeker als er nog een tweede trailer bijkomt waar eerst een ferrari en een mclaren worden uitgeladen om plaats te maken voor de Koeningsegg's. Deze Koenigsegg's zijn overigens uitermate snelle sportwagens (ooit de snelste sportwagen op de wereld) met een waarde van rond de 2 miljoen dollar. We maken diverse foto's en filmpjes en komen uiteindelijk met een van die gasten aan de praat. Blijkt ook nog dat "bald headed man" Christian von Koenigsegg zelf is, dus de eigenaar van de fabriek. Uiteraard gaan we nogmaals terug om deze man te vereeuwigen en dat terwijl we dachten dat het een van de medewerkers was.
Het begint wat warm te worden en ondanks dat de auto's nog niet allemaal ingeladen zijn (lastige klus blijk het) hervatten we onze reis.
De rest is een minder interssant verhaal. Onder andere door het oponthoud geraken we in Los Angelos in de file gedurende een tweetal uren; we hebben nog nooit zoveel auto's gezien: zes banen alleen maar file gedurende 2 uur, er komt geen eind aan. Het irritatienivo begint dan ook behoorlijk op te lopen. Uiteindelijk nemen we de carpoolstrook en dat helpt wel enigszins.
Even na 7 uur ploffen we bij M en A op de bank. We genieten van A zijn curry en praten even bij na alle belevenissen die we de afgelopen periode hebben opgedaan.

See you!

• 18 Augustus 2017 - 09:19

Nettie:

Nog fijne dagen met de jongens, doe ze de groeten, en een goede thuisreis