Dag 17 Crater Lake - Reisverslag uit Klamath Falls, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Dag 17 Crater Lake - Reisverslag uit Klamath Falls, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 17 Crater Lake

Door: B

10 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Klamath Falls

De reisdag van gisteren had zijn tol geeist; we zijn dus ook wat later opgestaan. Toch zaten we voor 10 uur al weer in de auto onderweg naar Crater Lake NP. Dit is een meer dat gevormd is in een krater van een vulkaan. Het meer heeft geen andere watertoevoeren dan hemelwater of zeg maar gerust sneeuw. Per jaar valt hier ongeveer 1300 cm sneeuw en de gemiddelde sneeuwhoogtes rond het meer bedragen ongeveer 4 meter.
We starten de reis langs Upper en Lower Klamath Lake, twee meren die verder weinig interessants te bieden hebben, tenminste voorzover we weten. Al snel naderen we het park en komen dan tot de conclusie dat we onderweg maar weinig tankstations zijn tegengekomen, zeg maar gerust geen enkele, en met nog benzine voor 125 km beginnen we hem toch wel een beetje te knijpen. Gelukkig kunnen we tanken in het park maar dan wel voor de hoofdprijs 2,93 dollar per gallon, normaal tanken we 50 dollarcent goedkoper. Benzine is eigenlijk best wel goedkoop in Amerika, circa 0,50 €/liter. Tanken met een glimlach is dat en aangezien onze trouwe Pathfinder bovendien ook niet zo royaal verbruikt is dat een meevaller op de kosten. Dus we hebben niets te klagen.
In het park beginnen we met de Annie Creek Canyon trail. Vol goede moed en bepakt en bezakt vangen we de wandeling aan, maar na nog geen 500 meter blijkt de route afgesloten te zijn ivm werkzaamheden. Dat hadden ze ook wel even kenbaar kunnen maken. Enigszins geirriteerd zoeken we de auto weer op en vinden al snel een alternatief, namelijk de Godfrey Glen trail, maar hier staat langs de route wederom een waarschuwing dat de loopbrug afgesloten is vanwege werkzaamheden. Toch blijkt de route goed te lopen, we lopen er alleen en hopen eigenlijk maar geen beren tegen te komen en dat gebeurt dan ook niet. Wel hebben we prachtige viewpoints op de canyon. Na deze korte trail hervatten we de reis per auto naar het meer.
Crater Lake is een behoorlijk groot meer; we rijden ongeveer driekwart rond het meer en hebben hierbij zo’n 45 km afgelegd. Je leest het goed, driekwart afgelegd: de rest van de route was niet te rijden omdat de westelijke rim was afgesloten vanwege bosbrand. 24 Juli is er een bosbrand ontstaan door blikseminslag en ze zijn nog steeds bezig met het blussen daarvan. Dit verklaart misschien ook enigszins waarom het wat heiig is rond het meer. We rijden de route dus heen en terug en bezoeken veel viewpoints met prachtige vergezichten op het meer. We staan zelfs nog in de sneeuw, wie had dat gedacht bij 22 graden Celsius!
De terugreis neemt M het stuur over omdat ik toch wat vermoeid raak. M wil nog een bezoek brengen aan de Klamath Lakes maar rijdt verkeerd. Ze heeft hier dan ook weinig steun aan mij want ik lig heerlijk te slapen. Uiteindelijk rijden we nagenoeg dezelfde route terug naar huis. We besluiten de avond met heerlijke salades en een zwempartij!

See you!

• 10 Augustus 2017 - 09:42

Nettie:

Mooie dag gehad

• 10 Augustus 2017 - 20:22

Judith:

Mooie foto's, weer een heel andere aanblik. Dat is en blijft zo bijzonder aan Amerika, ieder gebied is een soort van uniek! En genieten is het steeds weer.