Dag 1 Aankomst Kreta - Ferma - Reisverslag uit Ferma, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu Dag 1 Aankomst Kreta - Ferma - Reisverslag uit Ferma, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 1 Aankomst Kreta - Ferma

Door: M

12 Augustus 2016 | Griekenland, Ferma

11 augustus
De vakantie gaat beginnen, we vertrekken om 18.35 vanaf Schiphol.
We hebben geen vertraging door extra controles onderweg, wel wordt onze bagage uitvoerig gecontroleerd: de cameratas van B moet helemaal leeg gemaakt worden, de schoenen moeten uit en we worden gefouilleerd. Ach, het geeft ook wel een veilig gevoel.
Na een goede vlucht landen we op Kreta, deze keer op Heraklion. Veertien jaar geleden waren we hier ook, maar toen zaten we aan de west kant van Kreta en vlogen dan ook op Chania. De auto was zo geregeld: een mooie nieuwe Opel corsa met nog geen 5000 op de teller. De tomtom doet het deze keer ook, dat scheelt een hoop, en we rijden in één keer naar ons verblijf voor de komende 19 dagen: Porto Belissario in Ferma. We worden verrast door een prachtige kamer met een groot balkon direct aan zee, hier houden we het wel even uit! Een lekker zwembad, een goede lunch en we zijn weer helemaal in ons element!
We eten vanavond bij het hotel: een buffet met plaatselijke lekkernijen. We hebben goed gegeten, al missen we wel de gezelligheid van een restaurantje. Na het eten gaan we lekker op ons balkon zitten lezen, wat een rust hier! Het enige wat we nog horen is de zee onder ons. Na een tijd doen we het licht uit en blijven nog buiten zitten om de vele sterren te bekijken. We sluiten de dag af met een ouzo en weten zeker dat we het hier naar onze zin krijgen!