Dag 8 Toroni - Reisverslag uit Toroni, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu Dag 8 Toroni - Reisverslag uit Toroni, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 8 Toroni

Door: M

11 Augustus 2015 | Griekenland, Toroni

Vandaag starten we ook weer met het zwembad hier.
Daarna gaan we op zoek naar een strand. De eigenaar hier heeft een paar tips gegeven.
Eerst gaan we naar Kalamitsi, daar is het heel druk, dus we rijden door.
Het volgend strand is Tigania, we rijden eerst over een stuk onverharde weg en komen daarna tot onze grote verbazing op een verharde weg.
We zitten in een heel vreemd gebied. Heuvelachtig, het lijkt een beetje duinachtig, met allerlei wegen en wandel/fietspaden. De wegen stoppen soms ook zomaar en we zien een brug zonder een weg er naar toe. We verdwalen helemaal en rijden maar wat rond. We rijden over afgebrokkelde wegen en sommige wegen zijn helemaal niet meer begaanbaar, dus keren we weer om.
Uiteindelijk lukt het ons toch (via bewegwijzering geschreven op de weg zelf) om het strand te vinden. Het zijn een drietal strandjes en wij kiezen voor de meest rechter. B rijdt met ons corsaatje stijl omhoog en in zijn achteruit ook weer omlaag, terwijl ik zwijgend ernaast zit te zweten.
Er kamperen hier ook een aantal mensen (op de andere strandjes hier ook trouwens). De een zit zijn afwas in de zee te doen. De ander heeft een complete hangmat bij zich met houten onderstel. Er valt heel wat te zien hier!
Het strand is mooi, met mooie rotspartijen links en rechts. De zee is helder en er zwemt aardig wat vis. We kijken uit op een klein eiland en de berg Athos die op de meest rechter landpunt van Chalkidiki ligt.
Wanneer we terug bij ons appartement zijn, vragen we toch naar het vreemde gebied waar we geweest zijn. Het blijkt dat ze hier jaren terug een dorp wilden gaan bouwen, de straten zijn deels wel gelegd, maar toen was het geld op ......
's Avonds eten we weer bij To Delfini in Porto Koufo. Wederom heerlijk gegeten! Daarna gaan we ons voorbereiden op morgen: we gaan weer op pad, nu naar onze laatste bestemming: Thassos!
Kalinichta!