Dag 6: het scheepswrak - Reisverslag uit Zákynthos, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu Dag 6: het scheepswrak - Reisverslag uit Zákynthos, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 6: het scheepswrak

Door: B

25 Juli 2014 | Griekenland, Zákynthos

Vandaag gestart met het verkennen van het eiland.
Na ons standaard ochtendprogramma van ontbijt, uitbuiken en zwemmen pakken we de auto naar shipwreckbay. Na Korithi klimmen we behoorlijk de heuvels in, waarbij we een steeds mooier uitzicht krijgen op de oostkust van het eiland. Daarna rijden we min of meer in een vlakte met veel groen richting de westkust om aldaar weer af te dalen maar nu met een mooi uitzicht over de westkust.
Onderweg willen we nog een klooster aandoen, maar deze vinden we niet.
Onze eerste stopplaats is shipwreckbay. Het is er behoorlijk druk, de toeristen worden met bussen tegelijk aangevoerd. Het is dan ook een mooi plaatje, mooie witte rotsen rijzen op uit de zee met aan de voet prachtig lichtblauw water. We maken er dan ook heel wat foto's! B experimenteert volop met zijn nieuwe camera en weet het ene na het andere mooie plaatje te maken. Om foto's van shipwreck bay te maken moet je in de wachtrij staan. De baai is namelijk niet vanaf de rotsen te zien, maar je moet hiervoor op een smal uitstekende blok beton staan. Na een kwartiertje zijn we aan de beurt en schieten onze kiekjes. Daarna halen we nog halsbrekende toeren uit om foto's vanaf een verder wegliggend punt te maken. Nadeel is alleen dat we ons daarbij vlak voor de afgrond bevinden van een kleine 100 meter. B doet dan ook heel voorzichtig en M blijft op afstand.
We zetten onze reis voort naar Vromi Bay. Hier vertrekken wat glass bottom boten naar de caves en shipwreckbay, maar buiten een enkele visser die zijn netten staat te boeten is hier niet veel te zien.
We rijden terug en verkeerd, dus zetten toch maar weer de tomtom aan, en beeindigen de dag aan het zwembad. 's Avonds eten we bij restaurant Faros, gespecialiseerd in traditional Greek food. Helaas, van de traditionele gerechten hebben ze niets in huis. M pakt vis en B de lambchops. Het eten is niet geweldig, maar de prijs wel. We betalen hier voor de vis twee keer zo veel als in Diakofto! De vis wordt duur betaald zullen we maar zeggen: hier komen we dus niet weer!
O ja, voordoet ik het vergeet, de foto's van B blijken bij thuiskomst zwaar overbelicht te zijn! Een goeie camera is dus geen garantie voor goede kiekjes, de persoon die het bedient is ook van belang!

Kalinichta of zo!