Dag 1: Heenreis en Diakofto - Reisverslag uit Diakoptó, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu Dag 1: Heenreis en Diakofto - Reisverslag uit Diakoptó, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 1: Heenreis en Diakofto

18 Juli 2014 | Griekenland, Diakoptó

Onder de indruk van de vliegtuigramp van gisteren, stapten we vanmorgen om half zes in het vliegtuig. Gelukkig verliep de vlucht voorspoedig.
Bij het bagage ophalen werden we verrast door de snelheid van het vliegveldpersoneel: we waren net op tijd om onze koffer te pakken die als eerste op de band lag. Koffer 2 was nr 10 ofzo, dus binnen drie minuten waren we weer op pad. Ook bij de autoverhuur verliep alles soepel: tegen een redelijke meerprijs kregen we een splinternieuwe Seat Ibiza, een diesel, dus dat scheelt qua verbruik en halen we de meerprijs er wel weer uit.
Na eerst een kopje koffie/thee te hebben gedronken en een broodje gegeten te hebben, vertrekken we richting onze eerste verblijfplaats: Diakofto, in het noorden van de Peleponnessos.
De tomtom [en B. natuurlijk, M. zat te knikkebollen] deed zijn werk en na twee uur kwamen we aan in Diakofto. Aangezien we geen huisnummer hadden, alleen een straatnaam, was het even zoeken.
We hebben een heel ruim appartement, met een keuken, woonkamer, badkamer en slaapkamer. Daarnaast ook nog een ruim balkon en een mooi zwembad naast het gebouw, dus niets te klagen.
Na een frisse duik gaan we even een uurtje slaap inhalen.
Daarna hebben we het dorpje verkend, boodschappen gehaald en zijn uit eten gegaan. Dit was niet onze beste keuze, maar het zij zo. We weten al wel waar we morgen gaan eten .....
Nu genieten we op ons balkon van een drankje, een heerlijk briesje en de krekels op de achtergrond!
Kalinichta!