dag 12 githion- kantia - Reisverslag uit Gythio, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu dag 12 githion- kantia - Reisverslag uit Gythio, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu

dag 12 githion- kantia

30 Juli 2013 | Griekenland, Gythio

Het opstaand ging wat zwaarder en later dan gepland, hoe zou dat kunnen...... B heeft na de nodige wijntjes Dimitri beloofd dat we cash gaan betalen, dus we moeten eerst nog naar het dorp. Dimitri gaat met ons mee, hij wil zijn vee en boerderij nog laten zien. Wij stappen in zijn Fiat Croma, en verbazen ons over de Griekse rijstijl: er wordt druk gebeld onderweg en het schakelen gebeurt dan met de linkerhand. Met datzelfde autootje scheuren we het weiland in om zijn twee koeien te bekijken en daarna gaan we naar de varkens, waar hij de broer aanwijst van degene die we gisteren hebben opgegeten (slik). B heeft het bijzonder zwaar achterin. Vervolgens wijst hij de velden met olijfbomen aan die van hem zijn. Dan rijden we door naar de bank, gaan met pinpas en paspoort de bank binnen, waar Griekse heren met stapels briefgeld voor ons staan, nooit zoveel cash gezien. Hoezo crisis? Als wij aan de beurt zijn, worden we doorverwezen naar de volgende balie en daar weer doorverwezen naar de pinautomaat buiten, waar we vervolgens geen geld uitkrijgen. Weer naar binnen, iemand erbij gehaald en vervolgens alleen met visa kunnen pinnen. Inmiddels zijn we wel bijna een half uur verder. We betalen de rekening en nemen hartelijk afscheid van de familie. Dan kan onze reis beginnen naar het volgende adres: Kantia. We pakken de route via Leonidio, dat is een mooiere route, maar wel 2 keer zo lang. We rijden eerst door de bergen, zien nog een mooi klooster boven aan een berg geplakt hangen, en gaan verder langs de kust. Zien onderweg vele mooie stranden, maar rijden door. Eindelijk, na 4 uur, komen we vermoeid aan en zijn bljj verrast: een mooi zwembad, een paar meter van het strand en een mooie kamer. We nemen natuurlijk eerst een duik in het zwembad. Daarna eten we pasta en genieten daarbij van het uitzicht over zee. Gelukkig is het hier aan zee iets koeler. Ondanks dat slapen we met airco aan. Ta leme!

Wilma:

Heerlijk om jullie reiservaringen te lezen! Leuk die contacten die jullie maken en Bert zit zeker in de relaxstand zo te lezen. Hik hik. Hihi
    Iedere dag opnieuw allerlei ervaringen en dat lijkt me zo leuk aan het rondreizen. Geniet er nog van en wij zijn zeker benieuwd naar de foto's. Ik ga nu maar mijn bedje. Kalinichta!!
    Groetjes en liefd vd bergmannen. Zijn net wezen grieken om toch maar een beetje id sfeer te zijn. Met de temperaturen hier lukt het aardig. Yamas!

Wilma:

Groetjes en liefs vdbergmannen. Zijn net wezen grieken om toch maar een beetje id sfeer te zijn. Met de temperaturen hier lukt het aardig. Yamas!

• 02 Augustus 2013 - 00:12

Oeps 2x. Toch te veel imiglikos gehad. Hihi. Kalinichta