dag 8: githion - Reisverslag uit Gythio, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu dag 8: githion - Reisverslag uit Gythio, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu

dag 8: githion

26 Juli 2013 | Griekenland, Gythio

Dag 8: Githion Het wordt warm vandaag, 36 oC. We twijfelen over wat te doen. We besluiten uiteindelijk een rit te maken naar het meest zuidelijke punt van het Europese vasteland: Tenaro. Op weg ernaar toe rijden we via Areopolis. Het is hier op de westkust wat aangenamer dan in het oosten, scheelt zeker 4oC. Hier zijn de Diros grotten, kun je met een bootje doorvaren. M ziet dit niet zo zitten dus we vervolgen onze weg langs de westkust van Mani Binnen. De westkust is nogal rotsachtig, hier zijn dan ook weinig strandjes. Verder zuidelijk rijden we door de bergen met prachtige uitkijkjes. Je ziet hier veel gefortificeerde huizen. Dit heeft te maken met het feit dat er vroeger veel familievetes waren en dus ook regelmatig de pleuris uitbrak. Handig om dan in een fort te wonen. Ook zijn veel plaatsjes uitgestorven en tot ruines verworden. Op het eindpunt is het nog ongeveer 40 minuten wandelen. Vanwege de warmte besluiten we dit niet te doen. In plaats daarvan doen we ons te goed aan een griekse salade. Via de oostkust rijden we terug en zwemmen in zee bij Argilia, met een mooi kiezelstrandje. Tenslotte rijden we terug naar ons hotel in het dorpje Rachi. Gisteren heb ik me een beetje laatdunkend uitgelaten over ons hotel, maar dat moet ik echt rechtzetten. Kijk, je wilt natuurlijk ook niet schrijven dat alles geweldig is, want dan krijg je van die gezapige verhalen. De plek is mooi, boven op een heuvel met uitzicht op zee. Een aantal jaren geleden heeft de eigenaar het geheel laten renoveren. De gebouwen zijn 250 jaar uit, muren zijn wel een meter dik, goed tegen de warmte. Naast het hotel is hij boer en bezit veel olijf en citrusbomen. Daarnaast houdt hij ook nog vee. s Zomers houdt hij zich bezig met het hotel en zijn gasten. Komt regelmatig een praatje maken, voorziet ons van spijs en drank, ook ongevraagd. En geeft ons veel tips voor uitstapjes. Voor ons ideaal. Daarnaast beschikt hij over een goede keuken , dus we hebben niets te klagen. Vandaag zijn er Amerikaanse gasten, tevens afnemers van zijn olijven, dus de barbecue gaat aan en we eten beef steak. De avond wordt tevens opgeluisterd met pianospel. Dus heerlijk relaxed! We vallen tenslotte snel in slaap op ons heerlijk zacht bed. See you!

• 28 Juli 2013 - 20:43

Jacqueline:

Hoi, lekker gastvrij.... Genieten.

• 28 Juli 2013 - 21:52

Wilma:

Klinkt goed en zeker genieten van de griekse gastvrijheid! Groetjes.