dag 7: olympia - githion - Reisverslag uit Gythio, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu dag 7: olympia - githion - Reisverslag uit Gythio, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu

dag 7: olympia - githion

25 Juli 2013 | Griekenland, Gythio

Vandaag hebben we weer een reisdag, van Olympia naar Githion in het zuiden, een reis van ruim 3 1/2 uur. We ontbijten goed, genieten nog één keer van het uitzicht op het dakterras en besluiten om vroeg te vertrekken. Rond half 11 zitten we in de auto. Aangezien alles 2-baans is schiet het niet echt op. Gelukkig zit er een stuk snelweg tussen waarmee de tomtom geen rekening had gehouden. Op de meeste snelwegen moet je overigens tol betalen. Stelt niet veel voor, 1 a 2 euro. Na het stukje snelweg stuurt de tomtom ons dwars bergdorpjes maar uiteindelijk belanden toch op de hoofdweg richting Githion. Na ruim 3, 5 uur komen we hier aan. Overigens gaf de tomtom aan dat de bestemming onbereikbaar was vanwege onverharde wegen. We begrijpen nu waarom. Ons hotel ligt helemaal boven in de heuvels en het laatste stuk gaat over een betonweg. Als we aankomen lijkt het alsof we een bouwplaats oprijden, er wordt namelijk druk gewerkt aan het realiseren van meer vakantiehuisjes. Het zit zo, het plaatsje Rachi waar we verblijven is een familiedorp. Een van hen heeft zijn deel gerenoveerd voor toerisme, daar zitten wij. Andere familieleden volgen nu zijn voorbeeld. Als we aankomen is er geen ontvangst. na een kwartier maken we kennis met een hijgende eigenaar. Een bijzonder aardige man die ons alle kamers laat zien. We mogen kiezen welke kamer we willen en kiezen voor de vrijstaande kamer. De rest van de kamers bevinden zich in de toren, maar deze aanzienlijk kleiner dan de onze. Enfin, om een lang verhaal kort te maken we hebben een aardige kamer met (voor het eerst) een lekker zacht bed. Het is werkelijk een hele mooie plek, alleen is het wat warm. De eigenaar slooft zich voor ons uit, maakt speciaal een lunch voor ons en komt regelmatig langs om ons van tips te voorzien. We eten s avonds aan het zwembad en besluiten de avond weer met een ............ . See you!

• 27 Juli 2013 - 22:44

Nettie En Rob:

hallo jullie,

leuk verslag, we genieten mee, en de harde bedden zijn bijna normaal