Joshua Tree National Park - Reisverslag uit Joshua Tree, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Joshua Tree National Park - Reisverslag uit Joshua Tree, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Joshua Tree National Park

25 September 2012 | Verenigde Staten, Joshua Tree

We vertrekken vanmorgen op tijd vanuit Yucca Valley richting Joshua Tree. Als eerste bezoeken we Hidden Valley, een vallei die vroeger gebruikt werd door veedieven om zich te verbergen. Deze plaats is daar heel geschikt voor, we hebben de uitgang maar met moeite teruggevonden. Opvallend zijn de plaatsen waar de Joshua Trees en andere planten groeien. Joshua Trees hebben bijna geen water nodig en groeien overal, terwijl de planten die relatief veel water nodig hebben, zich dicht in de buurt van de rotsen bevinden. De rotsen blijken verzamelaars van water te zijn.

Vervolgens maken we een wandeling naar The Lost Horse Goldmine. Het verhaal wil dat deze mijn bij toeval ontdekt is door Johnny Lang die op zoek was naar zijn paard. Hij kocht vervolgens de claim van de Nederlander Frank Diebold voor $1000. De mijn bracht in totaal 9000 ounces op, zo'n 300 kg, tegenwoordig goed voor een slordige $16.000.000!
Het is een mooie wandeling door de bergen maar best wel moeilijk vanwege de lengte en de warmte. Het is dan ook een beetje teleurstellend als we bij de mijn aankomen dat deze omgeven is met een hoog hekwerk. Maar dit is nodig uit het oogpunt van veiligheid vanwege de vele schachten die op het terrein liggen.

Nadat we bij de auto aankomen moeten we noodgedwongen het park verlaten vanwege een lege benzinetank. We tanken in 29 Palm Springs. Dit is gelukkig bergaf, we redden het net!
Terug in het park bezoeken we nog wat rotspartijen, waaronder Skull Rock, en rijden via de zuidelijke ingang het park weer uit.

Rest nog een rit van 180 mijl naar San Diego.
We hebben een kamer gereserveerd in hetzelfde hotel als de eerste dagen. We besluiten onze vakantie met een heerlijk diner bij een Mexicaans restaurant in The Old Town.

Dit was het laatste verslag vanuit de USA. We nemen afscheid met pijn in ons hart, wat een fantastisch land is dit, wat een prachtige natuur!
Oke, je kunt van alles zeggen over de Amerikanen, maar onze ervaring is dat ze gemiddeld genomen zeer hartelijk zijn. Uitzondering daarop is Las Vegas, maar dat staat op zich.
We zullen nog een laatste verslag maken van onze reis naar Nederland. Laten we hopen dat die in alle opzichten minder turbulent verloopt dan de heenreis naar San Diego.

CU soon!

• 26 September 2012 - 13:37

Resi:

Hoi jullie,e
    Nou over de verslagen alleen maar goeds. Ik heb ze iedere dag trouw en met veel plezier gelezen!
    En het was natuurlijk een prachtige reis. Een goede terugweg en ik verheug me al op het fotoboek.
    tot dan CU

• 26 September 2012 - 14:14

Nettie En Rob:

Hallo alle drie,

helemaal in de ban van jullie verslagen hebben we gisteren onze film van ongeveer dezelfde reis weer eens bekeken, en het was weer genieten, inderdaad wat een mooi land, prachtige natuur, en bijna altijd
    leuke gezellige mensen,

we wensen jullie een goede reis naar huis, het zal even afkicken zijn

groetjes van Nettie en Rob

• 26 September 2012 - 14:49

Wilma:

Ik heb genoten van de verhalen en lees overal uit dat het een vakantie van puur genieten en indrukken opdoen is geweest. Ik kijk nu al uit naar de foto's. Een hele goede terug reis en de groetjes aan Marten. Groetjes Nico en Wilma en de kids

• 26 September 2012 - 17:58

Yvonne:

Hi there!
    Sluit me bij de vorige schrijvers aan. Ontzettend leuk om te lezen en het begint hier dan ook behoorlijk te kriebelen. Goede terugreis gewenst en groetjes aan Marten!

• 26 September 2012 - 18:44

Paul En Judith:

"wat een fantastisch land is dit, wat een prachtige natuur!" Dat gevoel delen we dus, geweldig! En het lijkt erop dat jullie met jullie verslagen meer mensen de kriebels bezorgen, goed zo! We wensen jullie een goeie terugreis en Marten nog fijne dagen/weken (?) voor hij terugkomt.