Las Vegas - dag 2 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Las Vegas - dag 2 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Las Vegas - dag 2

21 September 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

We hebben vannacht uitstekend geslapen. Toch zijn we allebei nog moe van de wandeling van gisteren. We slepen ons naar het ontbijt en gaan daarna nog even terug naar bed.

Vandaag staat de Titanic op het programma. In het Luxor is een tentoonstelling van de Titanic met stukken die ze tijdens de expedities boven water hebben gehaald.
We vertrekken rond het middaguur, het is warm, ongeveer 37 oC. Als routiniers, we kennen immers nu de weg, begeven we ons naar het Luxor.
De tentoonstelling is in de pyramide en is zeer indrukwekkend. Er zijn duizenden zaken naar boven gehaald, zoals servies, bestek, maar ook persoonlijke dingen, zoals brillen, sieraden, schoenen, etc.
Het pronkstuk is zondermeer een stuk van de scheepswand van ongeveer 9 bij 4 meter. De bekende trap met daarboven de glazen koepel is nagebouwd, daar zijn we op de foto gekomen.
Bij binnenkomst kregen we beiden een instapkaart met namen van de echte passagiers, B is Mr. Claus Peter Hansen en M is Mrs. Benjamin Peacock. Beiden zijn we 3e klasse passagiers. Aan het eind van de tentoonstelling is een lijst met alle overlevenden en omgekomenen. We behoren beiden bij de lost passengers. Teleurgesteld vanwege dit feit verlaten we de tentoonstelling en kopen dan ook niets in het winkeltje. Oh ja, de foto op de trap natuurlijk wel.

Na een lunch in het Luxor vertrekken we de monorail naar station Flamingo. Hier pakken we de strip weer op waar we gisteren geeindigd zijn. Overdag is het echter beduidend minder sfeervol. Nadat de The Venetian hebben bekeken houden we het voor gezien en reizen naar het hotel.

Het is bijna 8 uur, ik moet stoppen. Om 9 uur moeten we Marten van het vliegveld halen. We zijn terug van het vliegveld en zijn via The Strip teruggereden om Marten ook nog iets van Vegas te laten zien.

Na twee dagen verlaten we de stad met een dubbel gevoel. Enerzijds is de pracht en praal mooi om te zien. Anderzijds is het een nepstad waar de commercie hoogtij viert en om de paar meter callgirls worden aangeboden. Daarnaast zie je veel Amerikanen ontzettend veel geld vergokken terwijl buiten de armen en daklozen lopen te bedelen.

We hebben het wel gehad hier! Morgen zoeken we de natuur weer op: The Grand Canyon.

CU!

• 22 September 2012 - 09:18

Paul En Judith:

Wat fijn dat Marten idd erbij is het resterende gedeelte van de reis. En nu de Grand Canyon, zucht. Wat zouden wij er graag bij willen zijn! Zo mooi, zo .................... Natuurlijk is morgenvroeg het eerste wat we doen jullie verslag van de dag lezen, hoe beleven jullie dit? En vergeet niet 's avonds tegen zonsondergang bij de canyon te gaan kijken, als je geluk hebt is dat zeer indrukwekkend!

• 22 September 2012 - 10:49

Christiena:

Voelen jullie je alweer een beetje "found" na "lost passengers" geweest te zijn? Zouden die daklozen en bedelaars eerder rijke gokkers geweest zijn? Doe de groeten aan Marten.

• 22 September 2012 - 17:22

Trijn-Hans:

ja, in Las Vegas kun je je geld wel kwijt.
    dus heeft B nu eindelijk iets van de Titanicgezien.
    wel indrukwekkend natuurlijk.
    groetjes van hier, ook voor Marten
    en we wachten al weer op het
    verslag van morgen.
    De vlaslaners.

• 23 September 2012 - 19:46

Lineke:

Grand Canyon! Beter natuursteen dan al dat beton! We wensen jullie wederom ontzettend veel
    plezier daar en met Marten er weer bij wordt het natuurlijk nog leuker!!! Groeten van de
    Kerkstraters!

• 24 September 2012 - 10:57

Nettie En Rob:

Hallo B en M en Marten

geweldig om dit alles te lezen, wij hebben daar 4 dagen rond gelopen, maar we hadden ook 6 weken,
    een monorail was er nog niet, ik voelde me net Alice in wonderland, in de gokpaleizen zijn we niet geweest,
    we logeerde bij Circus Circus want Rob zijn broer was hier ook geweest, viel ons tegen trouwens,
    maar wij hadden geen hotels geboekt dus alles ter plekke, wat ons heel goed is bevallen, wat leuk dat Marten er nu bij is, veel plezier Marten !!!

groetjes Nettie en Rob