California here we come! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu California here we come! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

California here we come!

08 September 2012 | Verenigde Staten, San Diego

We zijn er, maar het was een hele reis!
Zaterdagmiddag om half 2 vertrokken vanaf schiphol, nadat we eerst bij de douane volledig binnenstebuiten zijn gekeerd. Reis naar Minneapolis verliep voorspoedig. Alleen de landing ging niet zo vloeiend. De piloot vertelde dat hij last had van veel wind. M heeft het geweten, de hele maaginhoud zat binnen no time in een kotszakje.

De douane in Minneapolis heeft veel tijd gekost: vingerafdrukken, foto, interview, etc, dus lange rijen! Voordeel is wel dat je weinig wachttijd hebt voor de aansluitende vlucht.
Eerst dachten we, ah, dat wordt een kort vluchtje, maar je zit toch al snel weer zo'n 3,5 uur in de lucht; het was daardoor een zwaardere zit dan de eerste. Gelukkig voor M ging de landing heel smooth en bleven de haastig verzamelde kotszakjes leeg.

In San Diego auto opgehaald. Mochten kiezen uit 3 SUVs, allemaal Jeep. B heeft de grootste gekozen (we zijn in amerika nietwaar!), maar heeft nu zo z'n bedenkingen vanwege mogelijk hoog benzineverbruik. Gelukkig is benzine hier goedkoper dan in nederland, ca 0,80 €/l.

Marten stond ons al op te wachten bij het hotel. B had honger, M uiteraard niet. B met Marten op zoek gegaan naar een eettent, volgens Marten op elke hoek te vinden. B heeft het geweten: ze zijn anderhalf uur onderweg geweest, hebben bijna heel San Diego gezien, twee keer aan de verkeerde kant een eenrichtingsweg ingereden. Als mensen ons vandaag weer tegenkomen zullen ze wel zeggen: Look, there's that guy from yesterday. Misschien toch een andere auto ophalen?

Vannacht rustig geslapen, maar wel redelijk kort. B was om 6 uur wakker en zit nu dit verhaal te typen.
We zijn benieuwd wat deze dag ons brengt.
See you!

• 09 September 2012 - 17:19

Paul En Judith:

Hoi luitjes
    Het avontuur is dus begonnen. Nog even het volgende, zijn jullie op de hoogte van het volgende? Als je tijdens je reis meerdere parken wilt bezoeken, is het voordeliger om een National Parks Pass (America the Beautiful pass) te kopen. Zo’n pas kost $ 80,- en is gedurende een jaar geldig, voor één auto met inzittenden. Je kunt de pas o.a. kopen bij elk Nationaal Park waar entreegeld wordt gevraagd. Niet overal worden creditcards geaccepteerd, zorg dus dat je voldoende contant geld bij je hebt.Bijkomende kosten, zoals parkeerkosten, kampeergelden, kosten voor rondleidingen ed., worden niet gedekt door de National Parks Pass of de Golden Eagle Pass.Meer dan 80% van de entreegelden wordt gebruikt voor zaken als het aanleggen van wandelpaden, het opzetten van educatieve programma’s, bescherming van het dierenleven, enzovoort.
    Succes met jullie ontdekkingstocht en geniet ze! En groetjes aan Marten.
    Groetjes Paul en Judith

• 09 September 2012 - 18:23

Yvonne:

Hi guys,
    Lig al helemaal in en deuk om jullie avonturen. En nog maar 1 dag onderweg.... Dat belooft wat de komende dagen!
    Hahaha.
    Groeten van de Doorders

• 09 September 2012 - 22:39

Jacqueline:

Hoi B en M,
    Een goed begin is het halve werk, niet waar?
    Veel plezier en doe Marten de groeten.

• 10 September 2012 - 09:48

Wilma:

Hopelijk al weer wat bij gegeten? Geniet van jullie avontuur en houd ons maar op de hoogte. Leuk om te lezen. Veel plezier. Groetjes van ons viertjes.

• 10 September 2012 - 10:19

Christiena:

Leuk verslag! Het leest heel prettig. Komt alles ook nog in boekvorm uit? Groetjes aan Marten.
    Veel plezier.
    Groetjes, Onne en Christiena.

• 10 September 2012 - 12:49

Lineke:

Sluit me aan bij Yvonne en Christiena (vooral idee boekvorm!!!!) groeten aan Marten. Geniet er van!
    Groeten van Hoeksema's Kerkstraat.

• 10 September 2012 - 13:42

Grote R:

Hey B & M,

Hier spreekt grote R :). Waar blijven de foto's op FB ( FB = facebook voor als jullie dit niet begrijpen)?

Groeten uit Sittard

• 11 September 2012 - 10:28

Meriam:

Hallo B & M,
    Ik lees dat het helemaal goed gaat komen, kotszakjes, echtscheiding, éénrichtingstraat inrijden.....
    Binnenkort kan ik nakomen om jullie uit de "jail" halen!! HA, ha!! Weet ik in ieder geval wat ik niet en wel moet doen.
    Ik verheug me al op het volgende avontuur.
    Liefs en groetjes Meriam